* Ich kann euch nicht verstehen.

Folk gillar att missförstå. Det vet jag. Att världen är grå, det vet jag. Att jag hatar de mesta världen har att erbjuda, det vet jag. Att jag är misslyckad, det vet jag. Men jag behöver inte att folk påminner mig om det. För jag blir redan påmind om det varje dag, genom varje handling jag gör och varje mening jag säger. Men det som bevisar detta allra mest är hur jag har gett upp. Jag har lagt mig för andra. Jag är inte min egen person. Jag är vad andra vill att jag ska vara, men ännu mer vad andra inte vill att jag ska vara. Tro mig, det har jag märkt.

Jag duger inte till någonting och jag trött på det. Jag vill ha någonting jag är bra på. Nej, jag skulle behöva något jag är bra på. Något som bevisar för mig själv att jag inte är alldeles oduglig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback