* Minna.



Vad har alla emot henne? Vad har hon gjort? Jag fattar inte. Det här är en person som har varit igenom mer saker än någon annan jag känner, hon är den starkaste jag vet och hon är också en av de snällaste. Men av någon anledning ska folk försöka trycka ner henne hela tiden. Det finns ingen som förtjänar det så lite som hon gör.

Sen förstår jag inte heller folk som drar in oss, hennes vänner. "Alexandra och Bella hörrni gör minna en tjänst och lämna henne hon är inget att ha och är bara en dum liten fitta som inte kan nånting." Varför? Vad har ni emot min kompis era jävla äckel? Har hon gjort något? Är det något fel på henne? Svaret är nej.

Jag kan förstå folk som håller på och säger att "alla är avundsjuka på Lexie". För det borde de vara. Hon är snygg, hon har pengar och hon råkar vara bästa vän med Minna, som inte bara är känd och får göra grejer, utan hon råkar även vara en jävligt fin person. Och jag kan också förstå varför många är avundsjuka på Minna själv. För hon har ett så mycket coolare liv än er. Och hon har även en helt underbar bästa vän som gör mer för henne än vad många andra skulle. Men det jag verkligen inte kan förstå är hur den avundsjukan kan utvecklas till ett sådant hat. Ett sådant hat som får folk att säga saker som att de önskar att hon var död eller att hennes kompisar borde lämna henne eller att hon är fet och ful eller att hon förtjänar det som händer henne. För det gör hon inte. Hon förtjänar inte något av det här. Hon förtjänar ett perfekt liv utan problem och sorger. Och det vet jag att hon kommer uppnå en dag. För utöver henns egen styrka så finns vi där och tänker hjälpa henne med det.

Jag är stolt över Minna. Så jävla stolt. Hon har klarat saker som jag aldrig skulle klara av. Och det skäms jag inte för att säga, för det är inte små saker det handlar om. Hon är otrolig. Och hon är så jävla mycket bättre än er!

Minna, jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag älskar dig Bella, nu började jag gråta <3<3<3<3<3

Postat av: Anonym

kolla gärna in min blogg=)!

2008-10-21 @ 18:59:41
URL: http://alexaaaa.blogg.se/
Postat av: nelli

Awe, det är bara äkta vänner som skyddar sina vänner, och du är en av dem, serjag. :)

Fint skrivet.

2008-10-25 @ 19:51:49
URL: http://n3lli.blogg.se/
Postat av: sunniva

jag läser både alexandras och minnas blogg, jag förstår inte heller vad det är folk ser som är så hemskt?! kan man inte bara vara glad åt andra människor?

2008-10-26 @ 00:36:25
URL: http://sunniva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback