* Till min morfar.

Hej morfar. Jag hoppas att du mår bra nu. Mamma sa att du såg fridfull och nöjd när hon var och såg dig idag, för sista gången. Och det både hoppas och tror jag att du är. Men bortsett från att allt var "så ruttet som det kan bli", som du så fint uttryckte det, så vet jag att du ändå hade det helt okej på Dalen. Du fick flädersaft som du gillar, du hade en skön säng, utsikt över där du bodde förut, sköterskorna var snälla och glada (du gillar ju att prata och skämta med folk, särskilt tjejer), du låg på kudden som jag hade sytt åt dig varje dag. Den har mamma förresten tagit hem nu, jag hoppas det är okej. Vi ska tvätta den, du hade ju smutsat ner den lite. Pappa har ställt upp en bild på dig och Olivia bredvid den på mormor och mig, du vet den när hon sitter på dina axlar och du har dina Harry Potterglasögon som du var så söt i. På din födelsedag på onsdag ska vi hem till dig och äta din favorittårta och tänka på dig. Inte för att vi inte gör det annars. Vi gör det hela, hela tiden. Vi saknar dig så hemskt mycket allihopa. Jag saknar dig. Jag älskar dig och jag kommer aldrig att glömma dig. Jag önskar att mina framtida barn hade fått träffa dig för du är bäst. Sov så gott morfar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback