Religion?

Jag har tänkt på en grej. Jag borde ha en sån jävla otur. För jag vet inte vad jag är. Jag är inte kristen, jag tror inte på gud, min tro och mina värderingar är buddhistiska (hur tråkig det än får mig att verka). Men jag är inte buddhist, jag tillhör till och med svenska kyrkan. Så vad är jag? Jag kan inte kalla mig vare sig det ena eller det andra (för vad folk än tror så jag har ändå en väldig respekt för människors tro), och det känns så fel. Jag hatar det. Jag vill kunna definiera mig själv. Jag vill kunna säga vad jag är. Jag kan ju inte gärna säga "jag är ingenting", det känns ju inte överdrivet roligt. Om jag fick välja själv hade jag varit buddhist nu, men mina föräldrar tycker inte att det skulle vara en bra idé. Jag tror att de tror att jag kommer ångra mig. Men varför skulle jag göra det? Jag tror ju det som de tror. Jag ska ju inte bli värsta jättetroende och meditera hela dagarna, det är inte det jag vill. Det jag vill är att kunna vara stolt och tro på det jag säger när jag svarar på frågan om vilken religion jag tillhör.


Och man kan ju fråga sig varför jag skriver detta här.

image107


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback