Ted Gärdestad <3

När jag var liten var nog Teddan min stora idol. Hans låtar gjorde mig alltid så glad, det gör de fortfarande. De är helt underbara. Cred till brorsan Kenneth också som skrev texterna. De helt genialiska texterna. Han har fått alldeles för lite uppmärksamhet. Och jag blir fortfarande ledsen varje gång jag tänker på att Ted inte lever längre. Jag hade velat träffa honom. Men han hade ju ett jävligt jobbigt liv, med sekten och allt. Schizofren var han tydligen också stackarn. Rip Ted. <3

Jag tror att Ted Gärdestad är en av de större anledningarna till att jag älskar svensk musik.


 




Hans allra bästa låt, Come give me love, är den som ska spelas på min begravning. Den eller Himlen är oskyldigt blå. Om jag får välja själv vill säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback